سفارش تبلیغ
صبا ویژن




پرسپولیس - برق ۹۰دقیقه فاصله تا ملاقات سپاهان - اخبار برگزیده فوتبال
پرسپولیس - برق
۹۰ دقیقه فاصله تا ملاقات سپاهان
124737.jpg
تاریخ: ۱۷/۱۲/۸۵
ساعت: ۱۵
ورزشگاه: آزادى
میزبان: برق تهران
میهمان: پرسپولیس
محروم: شیث رضایى
داور : البرز حاجى پور
اتفاق ویژه احتمالى: حضور الونگ الونگ و مهدى واعظى در ترکیب پرسپولیس
ستاره احتمالى میدان:
مهرزاد معدنچى (پرسپولیس)
تماشاچى احتمالى: ۴۰۰۰۰ نفر

پرسپولیس: مهدى واعظى، باقرى، جبان، الونگ الونگ، زارعى، ساها، نورى، اسدى، آشوبى، نیکبخت و معدنچى
ایران ورزشى - پرسپولیس که شانس قهرمانى در رقابت هاى لیگ برتر را از دست داده است از امروز تمام توانش را بر روى رقابت هاى جام حذفى خواهد گذاشت تا با قهرمانى در این رقابت ها اعتبار از دست رفته اش را به دست آورد.
این جام نه تنها براى هواداران پرسپولیس بلکه براى مسؤولان و خصوصاً مدیرعامل این باشگاه از اهمیت ویژه اى برخوردار خواهد بود و مى تواند تا حدود زیادى سرنوشت ماندن یا رفتن محمد حسن انصارى فرد را مشخص کند. با تغییر و تحولى که در هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس رخ داده است حالا همه منتظر برگزارى چند دیدار باقى مانده جام حذفى هستند تا ببینند آیا پرسپولیس با کسب عنوان قهرمانى این رقابت ها مى تواند مدیرعاملش را حفظ کند یا اینکه باید منتظر فرد جدیدى به جاى انصارى فرد بود.
پرسپولیس در شرایطى امروز به مصاف برق تهران مى رود که از هم اکنون در اندیشه دیدار مرحله نیمه نهایى با سپاهان اصفهان است. آنها که عملاً شانسى براى قهرمان شدن در رقابت هاى لیگ برتر را ندارند تا رسیدن به عنوان قهرمانى جام حذفى ۳۶۰ دقیقه فاصله دارند. قطعاً سخت ترین دیدار این ۳ بازى براى پرسپولیس دیدار با سپاهان اصفهان است که فصل قبل عنوان قهرمانى را از این تیم گرفت و این بار قرار است در مرحله نیمه نهایى به مصاف هم بروند.
البته پرسپولیس براى رسیدن به سپاهان باید امروز برق تهران را از پیش رو بردارد. هر چند در نگاه اول برق تهران نمى تواند حریف دردسرسازى به نظر آید اما اگر به چند بازى قبل برگردیم و نحوه حذف استقلال از رقابت هاى حذفى را مرور کنیم متوجه خواهیم شد که این تیم توسط تیم مقاومت مرصاد شیراز که یک تیم دسته اولى بود حذف شد و این احتمال وجود دارد که پرسپولیس هم به سرنوشت استقلال گرفتار شود.
به همین خاطر مصطفى دنیزلى و شاگردانش امروز با تمام توان به میدان خواهند رفت تا بتوانند علاوه بر ارایه فوتبالى زیبا و تماشاگر پسند در این دیدار با اقتدار به پیروزى برسند و به مصاف سپاهان بروند. پرسپولیس براى دیدار امروز شیث رضایى و صلاح حسن را در اختیار ندارد. اولى به علت محرومیتى که از سوى کمیته انضباطى براى او در نظر گرفته شده است در این دیدار حضور نخواهد داشت و دومى هم به دلیل بیمارى مادرش راهى عراق شده و در این بازى حضور ندارد.
این از معدود دیدارهایى است که مصطفى دنیزلى اکثر نفراتش را در اختیار دارد و مى تواند با خیالى آسوده مردان مورد نظرش را انتخاب و گزینش کند. او امروز این فرصت را هم دارد که طارق جبان مدافع تیم ملى سوریه را امتحان کند.
ضمن اینکه دنیزلى اگر مى خواهد در جام حذفى هم به سرنوشت لیگ دچار نشود و بعداً حسرت این فرصت را نخورد باید دست از برخى لجبازى ها بردارد و تمامى بازیکنان کلیدى اش را به خدمت بگیرد.
او هنوز از الونگ و اسدى در چند بازى اخیر به درستى استفاده نکرده است و اگر بخواهد این وضعیت را ادامه دهد قطعاً لطمات جبران ناپذیرى را نصیب تیمش خواهد کرد.
پرسپولیس مى تواند از دیدار با برق به منظر دیدارى تدارکاتى براى دیدار با پاس و سپاهان استفاده کند و پس از هفته ها ترکیب نهایى مردانش را مشخص کند. دنیزلى با وجود اینکه مردان کلیدى زیادى در اختیار دارد اما هنوز نتوانسته ترکیب اصلى پرسپولیس را مشخص کند.
باید دید حالا که او همه نفراتش را در اختیار دارد از بازیکنانش در پست هاى تخصصى شان استفاده خواهد کرد یا اینکه بازهم شاهد حضور بازیکنان در پست هاى غیر تخصصى شان خواهیم بود.
اما برق تهران که حریف دست و پا بسته اى براى پرسپولیس نخواهد بود قطعاً براى علاقه مندان به فوتبال و حتى مصطفى دنیزلى کاملا ناشناخته خواهد بود و تنها شناخت آنها از دیدارهاى لیگ دسته دوم است.
با این حال اصولاً چنین تیم هایى در مصاف با تیم هاى بزرگ توانشان را دوچندان مى کنند و با انگیزه اى مثال زدنى به مصاف حریف مى روند. برق هم امروز مى تواند براى پرسپولیس دردسرساز شود اما پرسپولیسى که قصد قهرمانى در رقابت هاى جام حذفى را دارد و سپاهان را اصلى ترین حریفش در این راه مى داند امروز قصد عبور از برق به خاطر سپاهان را دارد تا هم انتقام فصل گذشته را بگیرد و هم راه قهرمانى خود در این رقابت ها را هموار کند.


نویسنده : سیروس حسین » ساعت 12:39 عصر روز پنج شنبه 85 اسفند 17